tisdag 7 januari 2014

 

Parning.

 

När jag var ute och rastade Kelly här om dagen så började jag fundera på hur en sådan här vinter påverkar hararna. Kan inte vara lätt nu när den är vit och marken har varit bar i stort sett hela vintern hittills. Och av en händelse så hittade jag denna fina bild på en blogg som jag brukar surfa in på, var bara tvingen att sno den (fast med Reinos tillåtelse förstås). Tror inte det finns nå finare än en vit hare på barmark, men man får nog tänka sig för när man jagar så här sent på säsongen och hundarna börjar jaga bra att inte låta dreven bli allt för långa, haren har det nog jobbig ändå för att klara sig. Annars just nu så går man i något slags vacuum, ingen jakt och förtidigt för att se om hon är valpig, nä just nu är det inte roligt att vara stövarägare och samtidig försöka hålla en stövar blogg uppdaterad. Jag får gratta er som har före och kan jaga, hade ju varit lite skoj om ni kunde skriva ned några rader om hur det går för er och om ni kan jaga där ni bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar