onsdag 8 januari 2014

 
 

Kompisar.

Pelle med Nilsdrevets Champis och Findus. Bosse med SE JCH Bozz och jag med Kelly.

Kompisar.

Idag så fick jag ett samtal i från Norrala och Pelle Sjölin. Han hade gått ett öppen prov barmark och hans Nilsdrevets Champis hade drivit till en 1:a med preliminära fina 57 poäng. Grattis till Pelle och till uppfödaren. Champis är ur en kull där fyra stycken är meriterade på jaktprov och tre är klara för elit. Skulle inte förvåna mig om Champis går hela vägen redan nu i vår. Det är en kull med mycket bra exteriör. Borda kanske kunna vara något att titta på om man är tik ägare och funderar på parning. Tycker att det är lite synd att man väntar till en hane blir champion innan den blir intressant i aveln, den är ju faktiskt samma hund även tidigare. Men vi hoppas att tik ägarna tänker igenom noga innan man bestämmer sig. Några hanar som jag hoppas få se i aveln i år är.
 
Buspersgårdens Sixten (2011)
Jusselandets Ajax (2011)
Liljaskogens Urax (2010)
Nilsdrevets Greven (2009)
Trittbergets Pöjk (2011)
Trumpetaregårdens Raij (2009) 
 
Bara för att nämna några, som jag tycker är bra hundar med bra stam. Och en sak till som jag tycker är konstigt. Varför skall man sitta och åka bil i över hundra tals mil för att para?? det är inte grönare på andra sidan, och tänk på alla bra hanar man passerar på sin resa. så hasta inte iväg utan tänk igenom i god tid, börja inte söka hane när tiken börjat löpa. 
 
Bilden är från våran jaktresa till Västerbotten 2011.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar