lördag 31 augusti 2013

 

Västerbotten.

 

Släpp 8 och 9. Värmen håller i sig här i Västerbotten, släpp 8 börjar lik de tidigare släppen men efter ett kort drev med en lån väg tapp får vi ett nytt upptag. Om det är samma hare eller en ny är svårt att veta, men efter en fortsatt hackig inledning börjar hon få ordning på haren som sedan visar upp sig på väg 5ggr. Jag beslutar mig för att koppla kl 11,15 pga värmen och att hon varit lös sedan klockan fem på morgonen och jag har en dag kvar att släppa på. Morgonen släpp 9 är helt fantastisk -2 grader helt vindstilla. Upptaget kommer kl 06,05 okänt men skulle kunna vara en räv, då hon är åter redan efter 15 min tapp. Sedan börjar solen göra sig påmind och efter att ha visat lite svaga slag kopplar jag 09,15. Dagens bild är från dalen tidig morgon inbäddad i dimma hur vackert som helst, ska återkomma med en resumé av veckan och lite bilder senare. Men nu är det jobb lördag och söndag sedan älgjakt i dagarna tre sen skall jag försöka klämma in ett släpp torsdag eller fredag eller båda vi får se.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar