fredag 20 oktober 2017

SLÄPP.



SLÄPP.

Äntligen släpp igen, har nästan gått fyra veckor nu sedan Kelly opererade sitt brock. Hade tänkt vänta till på måndag, men kunde inte hålla mig, mycket fin dag i skogen idag, -3 grader och strålande sol på morgonen, mulnade på vad det led. Kelly reste en  hare som jag inte fick se, men mycket troligt att det var hare. Drevet som sådan var inte mycket att skryta över. Men hon fick 2,5 mil i benen, vilket var lite mer än jag räknade med. Av hennes skada märktes ingen ting, däremot så har hon inte löpt färdigt ännu, vilket är lite konstigt då hon brukar sluta blöda ganska tidigt, nu blir det vila till på Måndag så får vi se om det gått över till dess, är väll inte orolig men känns lite oroande, tyckte även att hon betedde sig lite konstigt på tappen. Om det nu beror på löpet eller att hon stått stilla i fyra veckor, vet jag inte. Nu är det bara att vänta och se. Nytt släpp på måndag i vilket fall som helst. SM hundarna är nu kvalificerade, endast en Hamilton kvalade in till SM i år, hon är syster med den hane som jag parade med i våras, mycket trevligt. Frågan är var resten av de Starka hundar som ordförande för Hamilton klubben talade om är. Han påstod att rasen har aldrig varit starkare, jo tjena. Det var väll det sista han sa innan han kastade på telefonen i örat på mig, så behandlar man tydligen sina medlemmar om man är orf i Hamiltonnklubben, en riktigt otrevlig person det där. kommer nog att bidra till rasens krasch.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar