söndag 15 november 2015

SLÄPP.

SLÄPP 25,26 och 27.

 I onsdags så styrde Kelly och jag kosan mot Västerbotten igen, på de två tidigare vistelserna där så har vi haft oflyt med vädret. Blev inte mycket bättre denna gång. Kom fram mitt på dagen onsdag, vi stack till skogs direkt, lite gammal skarp snö på backen och temp på nollan. Kelly reste en hare per omgående, som hon drev bra i ca 1,5 timme, jag såg haren 4 gånger. På torsdagen lika skarpt, men hon hittade och reste haren sent på dagen, som jag såg två gånger, kopplade på drev 14,00 då hon hade haft igång den lite dryga två timmar, På fredag tog vi kojdag. Började snöa på fredag mitt i dagen och på lördag var det ca 10 centimeter ny snö och nära -10 grader, åkte runt på de flesta vägarna, men inte ett spår fanns att hitta, bara att ha sig ut och leta. Efter åtskilliga timmar så lyckades vi stöta upp en hare som Kelly jobbade på bra med i bra precis 2 timmar, såg haren 4 gånger, men haren drog det längsta strået. Vi har haft några riktigt fina dagar på fina marker och ett riktigt kanon boende, vi hoppas att vi kan komma åter nästa år, och då på barmark. Enda smolket i bägaren var att Kelly slet en tass lite hårt i det skarpa föret, så nu blir det till att vila och se vad det blir för vader framleds.

 En sliten Kelly efter dag två,

 På Fredag morgon låg det 10 cm puder på backen.
 Fina marker men svart att hitta spår, av naturliga skäl.
Men till slut så fick vi en hare på benen.
Mycket fina miljöer, vi hoppas att vi kan återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar