onsdag 19 november 2014

Släpp.


Släpp 23 Å 24.

I måndags gjorde vi ett släpp igen, Kom på slag vid 10 tiden, hon reste tämligen omgående och jag stod bara 30 meter från upptaget, i en tall gallring så det hade blivit en fin film sekvens om man haft en kamera. Det blev ett riktig bra hardrev där jag såg haren 3ggr, en vit fin hare som buktade inom ett begränsat område, en riktig prov hare. Sen gjorde vi ett nytt släpp på tisdag, där fick vi leta länge innan vi hittade slag och sedan fick hon kämpa hårt för att resa haren, jag hade i det närmaste gett upp när upptaget kom. Den haren var nog ganska sent född och hade en ganska dum taktik för att försöka skaka av sig Kelly, vilket ledde till att jag kopplade efter ett ganska kort men intensivt drev. En sån som bara tryckte i dikes kanten, av erfarenhet så vet jag att det brukar sluta med att dom till slut trycker lite för länge. Men kul att ha haft upp lite nya harar. idag vilade vi då det blev dryga 4 mil i måndags å väl 3 mil i går. Men i morgon gör vi ett nytt försök, blir nog släpp på ett nytt ställe då med.

Som synes så är det varierande snö förhållanden. Tempen har legat på plus men i natt blir det minus grader, så vi får se hur det går med föret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar