fredag 12 september 2014

KOMPISAR.

KOMPISAR.

Eftersom att Kelly har vilat sina fötter efter föregående drev så passade jag på att följa med Walle Danielsson och hans finne, som egentligen ägs av Jörgen Nyborg i Delsbo, jag dömde henne på ett öppen prov i vintras och hon var en trevlig tik som jobbade bra. hon har haft en valp kull i sommar och där har Walle tagit en valp som heter Högbrons Kaveri. Vi släppte i går morse och hon hade upptag på okänt drevdjur, Även Kaveri var med och det är en otroligt trevlig valp som jag gärna hade behållit. Walle har haft en del bra drev med Tikka som tiken heter, och de flesta harar har inte gått väg när dom varit ute, till skillnad för mig och de flesta andra där hararna är nästan mer på väg än i skogen. Tyvärr så fick inte Tikka till det i går, men på måndag så skall han följa med mig och Kelly så skall vi göra ett försök på hans harar och sedan så ska vi släppa Tikka på någon av mina väg springare så får vi se hur det går. Här kommer några bilder på Kaveri och en alldeles färsk björn skit som vi såg efter vägen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar