måndag 10 februari 2014

 

Kompisar.

 

Kompisar.

Igår trillade det in ett mms igen, och det var från Lars Olofsson del ägare i Jämtsnoans Kennel. Han hade varit ute med sin Kira, från egen uppfödning så hon är kullsyster med Axa som det var meningen att jag skulle ut med idag men tyvärr så blev det inge vidare före då det har snöat ganska mycke och nu töat på det så vi får se hur det kommer att gå. Kira hade i alla fall jobbat bra med denna hare hon är lite som sin syster något skall hård, men vi får hoppas att det börjar släppa för dom. I morgon skall jag i alla fall ut och kolla på markerna om det är jaktbart, får hoppas att det dyker upp några mer som vill starta.

SE JCH Krokbuans Driva 2011.

Driva med två av ägarna flankerade av de båda domarna.
 
Som jag nämnde tidigare så hade jag hört att Driva hade en bra prestation på gång vid elitprovet i Hedesunda. Det gick så bra att Driva vann hela provet, och av elva startande så var det bara hon som drev fullt båda dagarna och hon blev även den ända som gick till 1:a i elit. GRATTIS Driva med ägare och även GRATTIS till uppfödaren. Hon kommer undan Kulleröds Ada och efter Cesar, har även hört lite rykten om att hon kommer att bli parad på nästa löp. Hon har en riktigt intressant stam så jag håller tummarna för att det skall gå bra. resultatet finna att läsa på Gävleborgs hemsida. Skickar även ett GRATTIS till Thord Hedman ägare till Cesar, vi får hoppas att fler av avkommorna kommer ut på prov.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar