söndag 22 december 2013


Parning.

 

Parning.

 

Vem är han då denna Boss, tänkte att jag skulle presentera honom lite. Kommer ur en kull på sex valpar där jag tror att tre är meriterade, Moder till Boss är AXA och det är hennes andra kull, i den tidigare kullen finns kändisar som Mysla (Jösselandets), Argo och Ascott. Far till denna kull är Gubbalyckans Molle. Axa är efter Jens av Njuranskog och undan Skutvikens Nettan. Fader till Boss är Thudrevets Turbo som i sin tur är efter Banjo och undan Bira. Turbo har sju kullar efter sig i Sverige och vad jag vet så har alla visat bra HD status, Vilket då är bra för min del då Kelly har C höfter. Boss är en ärlig hund med bra skall har sexor i väckning på slag och inte sämre än fem när det gäller väckning på tapp. Inavels procenten är 0,6 enlig SKK:s avelsdata, och stamtavlan är 30/30 i unika individer. Det jag hoppas på i denna parning är friska och ärliga hundar med bra exteriör och bra skall. Det vore roligt om någon fler vore intresserad att para sin tik med honom med tanke på att han inte är alldeles pur ung, och om det skall hinnas med att göra någon utvärdering på hans eventuella avkommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar