tisdag 26 november 2013

 

Cesar.

 
 
Igår var jag och jagade med Thord och Cesar. Cesar kommer ur en kull efter min gamla tik och Nero, ska försöka få till ett lite mer utförligt inlägg om honom senare. Vi träffades hos en kompis till Thord kl8,00 ja eller strax efter för jag var lite sen som vanligt. Vet inte när vi släppte, men vi kom på slag efter tredje sök turen, en hare som hade traja ganska begränsat så det blev ett ganska snabbt  upptag och vi så haren ganska omgående. men efter en långtur var haren tillbaka på upptaget och tappen kom lika oväntat som plötsligt. Såg att Thord började skruva på sig och plocka fram dom vanliga ursäkterna som snö, temp och vind, men det hjälpte föga för det blev dötapp. Vi behövde bara flytta oss 600 meter för att hitta nya spår efter vägen och nytt släpp och ett lika snabbt upptag. 6: på arbete på slag, men sedan började drevet lika knackigt som det första, och ursäkterna plockades fram igen, vi är nog ganska lik varandra alla stövarägare på just denna punkt. Men ju längre drevet gick desto bättre blev det för att sedan bli ett riktigt bra drev och skulle man ha haft ett skogsprotopoll så hade det säkert räckt till ett första pris, men i dag var det jakt och fast vis såg hare ett flertal gånger så klarade den sig. vi kopplade Cesar på drev kl 15,00. Det blev en riktig kanon dag i skogen och jag kommer nog att göra ett nytt besök i skogen med Thord och Cesar, tog tyvärr inga bilder trodde väll att jag skulle få ta en bild på en glad skytt men så blev det inte. Så det fick bli en bild på den  ute gran som jag högg och monterade i dag. Tyvärr så regnar det i Ånge idag så det kommer nog att bli skarpt i skogen lagom till att jag ska börja släppa Kelly,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar