måndag 11 november 2013

 

Bonuz.


Idag skulle jag ut med Bonuz, -5 grader i Ånge och lite kallare efter vägen, som kallast -10 och ju längre vi åkte ju mera snö. Hade ju mina aningar att det skulle vara lite snö på höjderna men inte så här pass. Det sämsta med snön är ju att man måste svänga in på minsta stickare i hopp om att hitta ett harspår. Men till slut var jag framme där jag skulle släppa där var ca 3 cm snö och -6 grader så där kan man inte klaga, men som jag befarade så inte ett harspår gick att finna, var åter vid bilen dryga 2 tim senare. Blev att jag for och tittade på lite fler vägar och mitt i det så ringer Thord ägare till Cesar som jag fött upp, och han har haft ett bra andrapris drev men tapp just nu, hos han är det också snö men den är skarp och bär haren, Jag har precis vänt bilen för att börja åka tillbaka när jag hejdar mig själv mitt i samtalet med Thord och skriker ett harspår, varför så jag inte det när jag åkte åt andra hållet. Ja nu har jag inte tid å prata med dig mer vi måste ut å prova detta spår.

 
Men den här haren har hoppat långt, vi följer såret i över 1,5 km innan vi kommer fram under ett stort bergstup och där har haren börjat traja. Men hur vi letar finner vi inte något utspår och ingen hare. Endera så ligger haren under eller uppe på någon sten men vi går bet, det luktar så gott att Bonuz måste kasta ur sig några väckskall, men när klockan är över ett och jag har en bra bit till bilen så ger vi upp. Blev egentligen en ganska bra dag då Bonuz är ganska ojagad och lite till åren kommen och jag ska ut minst två dagar till denna vecka med honom. Sen måste man ju bara komentera stövar SM, 86år och jagar aldrig med pejl, helt galet Grattis Ossian och Lålkisas Lazzy tror inte  han läser bloggar men GRATTIS ändå från av Njuranskog.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar