torsdag 10 oktober 2013

 

Cesar till DM!


Ja efter lite dividerande så har man kommit fram till att det var Cesar som skulle ha blivit första reserv på KM. Och eftersom att en hund bland de tre första strök sig så blev det han som får åka på DM, viket är min största framgång som uppfödare eftersom att Cesar kommer efter min gamla tik Bella. Jag tycker naturligtvis att det är tråkigt att det blev fel i turordningen om vem som skulle bli 4:a på klubbmästerskapet, Och jag lider därmed med Lars Ivar Sandin som förts hade blivit utsedd att starta på DM men sedan fick det tråkiga beskedet att ett fel begåtts. Det här är ju naturligtvis mycket roligt för mig som uppfödare att få följa en såda här hund som Cesar. DM går den 21-21/10 i Rissna, det ligger inte långt från Ånge men eftersom att jag jobbar så kan jag inte följa resultatet på plats utan får gå på jobbet ovis om hur det går. Jag har själv varit på DM två gånger och vet hur små marginalerna är. Jag kommer med ett mer fylligt inlägg om Cesar efter DM. I morgon gör vi ett släpp igen då Kelly verkar pigg och normal, har nu skaffat ett kraftigare foder till henne om det nu skulle vara det som var felet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar