torsdag 19 september 2013

 

SE JCH BOZZ.

 

 
 
Tänkte passa på att klämma in en avkomma till eftersom att jag inte kommer att jaga på någon dag. Bozz är som ni säkert förstår en kull broder med Bonuz. Bozz ägs av Bosse Hellbom i Njurunda, Har kanske inte har en lika spikrak jaktprovs karriär som Bonuz men är en riktig jakthund. Han har kanske ett lite bättre exteriör än sin broder och jag har flera jaktdagar med honom  och det är inte ofta han har gjort mig besviken. Han har inte kommit till någon röntgen och en av orsakerna är nog att Bonuz aldrig kom in i aveln. Som jag har skrivit tidigare så vet jag inte varför det har varit ett sådant svalt intresse. Att inte en enda tik ägare har ringt. Tycker att det borde finnas ett större intresse i hundar med tidig jakt, istället parar man hanar som har Bir och Bim upp över öronen men knappt jaktprovs meriterade. Här tycker jag det finns mycket att jobba med, skulle också vilja att i de annonser som Hamilton klubben har på sin hemsida kunna se om avelsrådet har rekommenderat eller godkänt parningen. Med det menar jag att det gå att se om det är tik ägarens eget val eller om avelsrådet har tagit fram en hane. Jag ska inte idag sticka fram huvudet och kritisera några parningar men det kommer framöver det lovar jag. Här i Ånge har det faktiskt börjat på och bli lite mera höst. Få se om jag får dispens för ett släpp redan på lördag. Och så vill jag och hoppas jag att ni börjar skriva i min gästbok och då hällts om era jakter och era hundar så att jag kan se hur det går för er. Tyvärr är det lite krångligt att skriva komentarer till mina inlägg eftersom att man skall bekräfta med en tämligen svår tolkad kod ska se om det går att göra enklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar