söndag 25 augusti 2013

 

Best in show Borgsjö.


Idag har jag varit till Borgsjö och tittat på hund utställning. Best in show blev Trittbergets Ross med ägare Bengt-Ove Månsson . Ross är undan Tittbergets Lycka och efter Högmyrens Seke. det var tre stycken avkommor efter Lycka och Seke där och alla fick excellent med minst CK, bak i Lycka finns det av Njuranskog så här finns det anledning att åter komma, det är unga hundar som är född 2011 och redan klar för elit. Högmyrens Seke ser ut att bli en hane som lämnat mycket bra och tidig jakt, när jag var i Rättvik tävlade jag mot Buspersgårdens avkommor som är efter Seke och Boxarens Sally, även dessa är födda 2011 och klara för elit. Alla snygga hundar med CK eller cert, Det som är lite extra roligt är att flera avkommor efter Seke har de gamla Hamilton färgerna och då tänker jag närmast på den ljusare tanfärgen som blir mer och mer sällsynt. jag kommer att hålla ett öga på dessa framledes. Vad gäller Seke så är han inte en av de som hade stått högt på min hanhunds lista men han ser ut att kunna lämna väldigt bra, det är lite underligt att inte fler tik ägare fick upp ögonen för hans fina resultat i aveln utan det är bara vad jag vet en tik som parat på honom i år. På bilden idag ser vi Månson själv posera med Ross, men den är inte från Borgsjö utan lånad. Jag har dömt en hund åt Benkt-Ove det var ett DM för några år sedan, Spärns Storm hette han en bra och trevlig hund som gjorde jobbet. I morgon bär det av mot norr och 4st träningsdagar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar