söndag 2 februari 2014

 

Bonuz.

 

Bonuz.

Idag blev det nytt släpp med Bonuz. Eftersom att jag troligast skall gå vägvisare på Torsdag så släppte jag på ett ställe med mer snö och lite sämre hörbarhet idag. Släpp 9,15 slag 9.40 upptag 9,50. Som man kan se på bilden så fick vi 2cm nysnö på morgonen som kom efter att haren krypet till kojs. Trajjen var bara 30 meter från vägen och haren hade inte varit ut på den samma, men med lite flyt så tog Bonuz av precis på rätt ställe. Han gnuggade på med haren i lite drygt 2 timmar och jag såg den vid två tillfällen, det var bara på ett tiotal meter ifrån att jag skulle ha fått den på film, men som vanligt så vände den lite för tidigt. Där vi befann oss idag var det dålig hörbarhet och drevet drog först iväg ganska långt för att sedan komma tillbaka till upptaget och även passera vägen vid fyra tillfällen. Det blev en ganska lagom dag. Fick även ett samtal från Kurt som undrade om han och Erik tillsammans med Axa kunde komma till mig, Så i morgon gör vi ett försök igen.
 
 
Här bakom detta älgtorn hade haren sin traj, som man kan se så är det lite mer snö här högre upp på marken.
 
 
Här hoppade haren ut på vägen när jag nästan fick med den på bild.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar