torsdag 2 januari 2014

 

Släpp.

 
 

Släpp 37.

I dag åkte vi till skogen för att titta lite närmare på föret, det var inte tänkt som släpp men pejlen åkte på bara så där utifall att. Och precis som jag anade så var det mycke gammelsnö kvar och det var riktigt skarpt. Men meningen var egentligen att vi skulle följa en väg bara för att hon skulle få springa av sig lite julmat, han har varit lite orolig och rastlös ett tag nu. Men efter ett tag kom vi av vägen och där började hon ganska omgående att slaga, jag lyckades hitta ett ställe där jag kunde se det spår som jag fotade. Så efter ett ganska kort slagarbete så kom upptaget kl.10,39 följt av ett drev på en minut sedan tapp i några minuter så då trodde jag att, idag går det inte att driva. Men sedan följde ett riktigt bra drev som slutade med koppling på drev 13,30. Hörbarheten var otroligt bra då jag hörde henne helatiden fast hon var 1,4 kilometer bort som längst. Det jag var mest orolig över var hennes tassar men dom såg över förväntan bra ut. Det som var intressantas var hennes drevfar, tror inte hon drivit långsammare i hela sitt liv, hon hade fått en finnstövare att rodna idag. Sen kan man ju undra hur bra det är att jaga när man är parad, men om jag mins rätt så får man starta ända fram till trettionde dygnet så då borde det inte vara någon fara. vi hoppas fortfarande på nysnö och enlig SMHI så kan det komma till veckan följt av lite svalare väder, vi håller tummarna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar