torsdag 5 september 2013

 

 

Släpp.

 



Släpp 10. Det kan  ju vara lite svårt att hitta marker att släppa på nu när älgjägarna är i farten för det finns ju ingenting som kan skrämma älg som småviltsjägare, men efter lite sms:ande så hade jag ett ställe där jägarna hade kojjdag. Släpp 05,30 (+9 grader) efter att jag hade gått i 3tim utan slag började jag misströsta kopplade och flyttade till ett ställa där jag har haft upp förut men den haren gick raka vägen till en stor grusgrop men bättre drev än inte. Släppte igen strax före nio kom ganska fort på slag och upptaget kom 09,07. Såg att hon började slaga så jag började dra mig mot vägen men han naturligtvis inte ner innan upptaget kom, men haren gjorde en fin bukt upp i skogen och sedan genom upptaget och ut på vägen och där stod jag beredd att försöka få haren på film men han kastade för bilen och jag anade ju vad han hade i görningen så jag sprang en bit efter vägen för att försöka komma på rätt sida om haren, men när haren åter tog upp på vägen var den så nära mig att jag inte han få den på film och haren upptäckte mig direkt och tog åter på sidan. Kelly tog förbi det första avhoppet för att i ställe hitta det andra men som tur var tog hon det där haren hade tagit ned så då blev det fullt drev igen. men haren gjorde bara en liten bukt så var han på vägen igen. Kastade sedan av på samma ställe som sist och började styra kosan mot grusgropen. Men denna gång buktade faktiskt drevat lite på ned sida och jag trodde nästa att drevet skulle gå tillbaka men till slut bar det iväg mot gropen och jag bestämde mig för att åka runt med bilen. 15min senare glider jag in i gropen men ingen hund på pejlen, men var drog den nu då, åkte en liten bit efter gropen och mot upptaget stannade på en höjd och klev ur, jo nu fick jag in henne 1,6km tillbaka mot upptaget på den väg som jag stod på 15min tidigare, bara att hoppa in och åka runt igen. När jag kommer dit är hon på vägen. Om det nu var så att hon fick tapp i gropen så borde hon inte var tillbaka på vägen 1,5km bort på bara 15min men jag vet ju inte kan ju vara så att hon hittade igen haren som då gick tillbaks. klockan var nu 10,15 och det var 15 grader varmt så det var bara att koppla. Nytt släpp i morgon. Dagens film kommer från min vistelse i Västerbotten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar