lördag 24 augusti 2013

 

Vilodagar.

 


Ja man kan ju anta att idag är väll dagen då dom flesta gör sitt premiär släpp, men vi tar några vilodagar fram till tisdag, då vi hoppas på att släppa i Västerbotten. Det skall bli hur spännande som helst, vi styr kosan norrut på måndag sedan blir det förhoppningsvis 4 intensiva och intressanta dagar. Ska försöka få in någon del rapport under veckan med hjälp av min dotter. Vi har nu haft 5st släpp under 8 dagar med spridda resultat och man kan nog tycka att det inte har varit mycket att skryta över och så är det också men för mig känns det som en ganska vanlig säsongs inledning. Har tillgången här i Ånge har tyvärr varit sviktande de senaste åren. Därför blir det kull att pröva lite nya marker så här i inledningen av jaktåret. Det hade varit roligt om ni som är in här och följer våra bravader kunde rapportera i min gästbok hur era premiär släpp har varit, och hur det ser ut på era marker angående har tillgång. Nu är det inte så att jag vilar för vilandets skull utan jag har även ett arbete att sköta så denna helg tillbringar jag i Alby för att jobba 3st nätter. Dagen bild talar lite för sig själv man behöver slappa och ladda batterierna.



1 kommentar:

  1. hörde lite rykten om att du ä lite intresserad av att para med nipas sigge ? de är en mycket bra hane att jaga, har hört han en hel del i skogen, sen tog han sitt andra cert på utställning i augusti. MVH Linus

    SvaraRadera