torsdag 13 december 2018

SEJCH, SEUCH Jämtsnoans Kelly.


Jämtsnoans Kelly.

Har varit riktigt dåligt med någon uppdatering av den här bloggen. Inte för att det har varit en händelselös säsong, utan för att jag har varit dålig att uppdatera. Jaktligt så har Kelly ångat på som vanligt, om det nu inte vore för att hon hastigt blev dålig och jag åkte akut in till veterinären i Sundsvall bara för att konstatera att hon tyvärr hade tumörer i magen. Det blev ett hastigt beslut och Kelly jagar numera i de sälla markerna. Naturligtvis mycket tråkigt och oplanerat så står jag nu här utan hund. Har haft en tik på lån här nu som heter Krokbuans Essie, vi har kamperat i dryga 14 dagar, hon har jagat med varierande framgång. Hur ser planen ut nu då? Har börjat sonderat marknaden lite, men inte hittat någon parning som fallit mig i smaken. Hoppas kunna uppdatera lite om Kellys avkommor, där tyvärr en gick igenom isen och drunknade, det skedda samma dag som jag blev tvungen att ta bort Kelly, en riktigt svart torsdag. Ni får ha fortsatt trevlig vinter och jag hoppas att jag kommer uppdatera lete bättre framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar