tisdag 3 oktober 2017

Jakten han inte mer än börja!



AVKOMMOR.

Har hänt mycket nu sista tiden, Kelly kom igång bra, har tillgången ser bra ut. Och våran årliga resa till Västerbotten slutade som i fjol med att Kelly blev skadad, om vi ska ta den korta versionen så fick hon på den tredje jaktdagen ett brock på magen, vilket ledde till att hon blev opererad förra måndagen. Blir nu vila i fyra veckor, lite typiskt när hon kommit igång bra. En olycka kommer sällan ensam. efter att ha haft stora problem med Hamiltonklubben och deras ordförande och avelsråd, så ändrade de sitt tidigare beslut att Dino av Njuranskog skulle representera klubben i deras tävling mot Norge senare i höst. Mycket tråkigt för mig och Dinos ägare. Ordförandens motivation till ändringen är att jag har varit en böld i deras rövar efter att ett avelsråd hängde ut mig och min kennel på Facebook angående en valp som blev sjuk i förra kullen. Att jag nu senare tog en till kull på Kelly är något som dom hade svårt att acceptera. Motivet från orf att inte följa uttagnings bestämmelserna motiverade han med att "jag ska inte komma och kräva att dom följer uttagnings ordningen när inte jag själv följer deras avels policy" Mycket tråkigt då Dino är ur en kull som följt att tänkta regler, ännu surare att den som fick Dinos plats är ett avelsråd, luktar mygel lång väg.



Här finns beviset på att Dino var en av de hundar som var uttagen, den dam som tillrättavisar att fel kennel namn kommit med, korrigerar endast det och inte att eventuellt fel hundar blivit uppräknade. Hon sitter i tävlingskomiten och borde således veta att detta är de rätta hundarna. Men som sagt under sommaren så har jag blivit uthängd av stora delar av denna klubb, och tyvärr så varade jag väll lite för bra för mig vilket ledde till detta. Som en personlig protest mot deras agerande så har jag bestämt att lägga domarkortet på hyllan tills att dessa personer lämnar sitt uppdrag inom klubben. Återkommer under veckan med lite bilder från våran jakt resa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar