lördag 6 december 2014

SLÄPP.


SLÄPP 30.

Litet jubileum, släpp 30. När vi vaknade på torsdag morgon så var det flera plus grader, känslan var att släpper vi inte idag då kan det ta en stund till nästa chans. Tog lite tid på oss och åt frukost innan vi for. Hittade en väg som var okörd, tänkte väll mest försöka hitta spår så att vi visste var vi har någon fler hare, som synes så hade nästan all snö tinat bort från dagen före, Kelly började i alla fall slaga i denna granskog alldeles efter vägen. 


När hon varit borta ett tag så ser jag konturerna av ett spår i vägen, och ju mer jag tittar på spåret ju säkrare blir jag på att det måste vara ett natt spår, och naturligtvis så har haren hoppat av på motsatt sida av vart Kelly befinner sig, men hon får leta vidare för haren kan ju bytt sida på något annat ställe. Men till slut så slagar hon ut på vägen ungefär där jag står så jag följer henne en bit in på andra sidan och hon börjar slaga direkt. När hon kommit ett par hundra meter in så ser jag att slagen blir intensivare och till slut kommer det två stycken väck skall, efter någon minut kommer ett skall till och sedan ett påstick som heter duga. En hare som tar ut svängarna och bara korsar den stickväg som vi befinner oss på, men så efter ett tag så börjar det bära iväg ännu längre bort, blir tvungen att ta mig till bilen för att hänga på, lite oturligt så är föret betydligt sämre där jag får kontakt med Kelly så jag blir tvungen att koppla, här låg mycke skarp snö kvar. Men jag får se haren när den kommer efter den väg som jag står på. Det blev 60 minuter riktigt bra drev.

Här står Walle Danielsson och klockar haren och Kelly, som var cirka 3 min efter när jag kopplade. som synes så låg här mer gammal snö kvar, Walle hade hoppats få höra lite av drevet, han fick se haren i alla fall, med var hans finnar som också fick se haren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar