tisdag 23 december 2014

Släpp.


SLÄPP 36.

Vi var ganska sletna efter gårdagens jakt, men låg lite på aga i morse. Hoppade upp och kollade vädret, hade kommit lite snö men inte så farligt, gav Kelly en stor matkopp och sedan ut och i med motorvärmaren. Vi kom väll till skogen strax före nio, kollade av där Kelly slutade gårdagens drev men inga spår, sen ville hon vidare efter vägen så jag följde henne en bit, till att jag tyckte vi kommit lite för långt från gårdagens äventyr. Skulle precis vända och gå tillbaka så kom upptaget 09,17 som en blixt från klar himmel. Trodde förs att det kanske var en annan hare men den började bukta på samma ställe som gårdagen. Såg haren på vägen redan efter 20 minuter men på för långt håll, men hon nötte på så jag såg haren ytterligare 4 gånger utan att komma till skott, men så när drevet gått i bra precis tre timmar stod jag rätt och jag fick skjuta en fin julhare. Kändes hur kul som helst med tanke på hur hon har jobbat dessa två dagar, nu blir det vila och lite mindre med jaga så får vi hoppas att hon snart börjar löpa. Hane är utsedd, så vi hoppas att vi lyckas bättre denna gång.



GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

TILL ALLA SOM FÖLJER OSS.










1 kommentar:

  1. Håller tummarna att det blir valpar denna gång, vad blir det för hanne?
    Gott nytt år önskar Liljaskogens

    SvaraRadera