söndag 16 november 2014

SLÄPP.

SLÄPP, 19,20,21 och 22.

Jag som så stort skulle bli bättre på att uppdatera min blogg, jo pyttsan man kan ju undra hur det blev med det. Jag är glad att det är någon som trycker på mig via min gästbok. Vi har varit ute minst fyra släpp sedan senaste inlägget, troligen fler. Vi fick i alla fall lite snö, på första släppet på nysnö så fann vi inga slag vilket är som det brukar när det vita kommer, sen hade vi två släpp med godtagbara snö drev som alla slutade på ny plogade vägar där man plogat ända ner på gruset, sedan kom tön där hade vi ett släpp med slag som slutade på väg och därmed inge drev, sen sista släppet ett kort slagarbete som sluta med ett ganska kort drev nära en landsväg och därmed koppling. Sista släppet var i Tisdags, så nu har hon stått i fem dagar. Eftersom att jag nu är ledig några dagar så skall vi köra lite hårdare fram över, det mesta av snön har tinat bort och tempen har legat kring nollan och något över.



Glömde ju att jag och sonen var ute och jagade en dag, det vill säga att bössorna var med, det resulterade i ett ca två timmar drev där jag stod för två general bommar på haren, vilket kändes lite pyrt, men så var det,

Nästa gång far jag överlåta pangandet till sonen. som synes så var det nog fler än fyra släpp.
Så här lite var det kvar av snön i Tisdags, så hoppas att det går att släppa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar