fredag 28 november 2014

BONUZ.


Bonuz.

Som kanske några vet så parade en av mina avkommor Bonuz en tik i Hännan 2012, en kull som jag försökt hålla koll på. har varit lita blandade resultat, som det ofta är. Men ägaren till den tik som vi parade behöll en valp, och han har tyckt att han varit omogen och barnslig, fast han gjorde drev tidigt så hände inte så mycket mer, vi talades vid för bara någon vecka sedan och han började misströsta lite, men då frågade jag, hur mycke tid i skogen får han om du skall vara ärlig?? När han började tänka efter så var det nog alldeles för lite. Han är så pass gammal så om du börjar satsa någon vecka på honom så kommer han att börja driva om det finns där, och döm av min förvåning så trillade det in ett mms i går på en hund och en skjuten hare, texten lydde. "Bra jobbat nära 3 tim". Jag talade med honom på telefon senare på kvällen, Han hade jagat mycke med honom sista 2 veckorna och han blev som en helt ny hund, hade gjort flera bra drev. Så trägen vinner.

På lördag så ska Kelly och jag starta på jakt prov i Borgsjö, vi hade hoppats på lite snö men så blev inte fallet, Vi kommer till start ändå fast förhållandena här är långt från idealiska. Hård frusen mark med torra eller isiga vägar, Vi har väll kanske mest att förlora än att vinna på en start, Hon har ju gjort minst en elit per år så vi kör väll ett i år igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar