torsdag 6 februari 2014

 

Kompisar.

 

Kompisar.

Idag var det meningen att jag skulle gå vägvisare, men det blev ingen dag två för den startande, så då fick jag döma ett öppenprov i stället. Jag brukar inte döma finnstövare men även det är roligare än ingen jakt alls, skämt och sidor. Denna dam ägs av Jörgen Nyberg Delsbo och handler är Walle Danielsson i Ånge. Vi släppte klockan 8,00 och hon kom tämligen omgående på slag. Upptag 8,54 precis i samma veva så började det snöa drevet gick ganska hackigt i takt med snöandet. Men hon kämpade på bra fast hon hade svårt att hålla ihop det. Denna hare ville inte släppa tiken in på sig utan höll ett allt för stort avstånd vilket ledde till mycke krångel och många tappter, men hon kämpade på den unga damen och innan det var färdigt så hade hon sina 120 minuter, fast egenskaperna blev lite där efter. Men jag tycker att ägarna skall vara stolta då hon inte är två år ännu. Vad heter då det lilla livet jo som vanligt med finnar så kan dom ju inte heta Skott å King som vanliga stövare utan 2012 Korvenniityn Tikka. Grattis till ägare och handler. I morgon gör jag nog ett släpp med Bonuz.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar