måndag 27 januari 2014

 

Bonuz.

Bonuz.

Släpp 09,00 upptag 09,35. Ja i bland så går det lätt, vi tog oss an ett av de spår som vi såg i Lördags. Följde det en bit upp i ett berg och efter ett tag hittade vi färskare slag, jag drog mig till vägen och stod där i ca 5 minuter så såg jag på pejlen att det måste vara drev, och någon minut senare så jummade det in. Drev bra i 30 minuter och sedan tvär tapp, tog ca 50 minuter så var det drev igen. Det var en fin dag med ca -6 grader men det blåste ganska snålt. Drevet gick i öppen terräng så det gick mycket bra att höra. När klockan var 12,30 fick det räcka så det blev koppling på drev. Då hade jag sett haren 1 gång. Tänker nog göra ett släpp i morgon med. Sen har jag funderat på det här med ultraljud. Fördelen är att skulle hon vara tom så kan jag jaga men det som är lite tråkigt är att jag har 10 mil till någon som kan kolla henne pluss att det kostar väll någon krona att göra det. Men jag skall kolla lite mer under veckan om det går att få en tid och om dom tycker det är en ide, provade att ringa i dag men fick inget svar, så vi åter kommer i ärendet.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar