söndag 19 januari 2014

 

Bonuz.

 

Bonuz.

 
I går blev det släpp med Bonuz, åkte till det stället som jag hade sett ett spår på torsdagen. Jag han inte fram dit jag skulle förrän det rasslade till  i mobilen, ett kort medelande "upptag 9,30" det var Thord och Cesar som var i farten, lite stressande men kul naturligtvis. Det hade kommit lite mer snö under natten så det var svårt att följa det spår som vi tänkt oss, och även fast att Bonuz slog ut ringarna bra så tappade han spåret till slut. Bestämde att ta bilen och flytta en bit till. Men redan efter bara ca 300 meter tycktes jag se ett spår eller var det räv, jag blev tvungen att backa tillbaka jo men nog var det ett harspår allt, och betydligt färskare än det andra spåret men troligast samma hare. Det blev ett ganska kort slagarbete och jag fick chansen att kontra till Thord "upptag 10,40".
 
 


Haren for omgående över vägen och in i det område vi letat på tidigare. Krånglade lite från början men sedan gick det bara bättre och bättre. Det var lite i kallaste laget (-14) så jag tillbringade mesta tiden vid brasan. Men han jummade in i bland och jag satt ganska bra där jag satt. Men efter att drevet gått i tre timmar så beslutade jag för att koppla och avsluta dagen, faktiskt ganska nöjd med han arbete. senare på kvällen ringde Thord och rapporterade och det hade gått rätt bra för dem med, hade till och med hållit ut dagen längre än oss men haren hade klarat sig.
 

Parning.

 

Parning.

Ja och så var det dags för veckans bild. Ja som man kan se så syns det inget ännu, men enligt de flesta så går vi in i den veckan där det bör börja synas. och jag skall villigt erkänna att jag börjar bli lite nervös. Jag tycker att det skulle vara så tråkigt om hon nu skulle gå tom när jag så gärna vill ha en valpkull. Men det är bara att vänta och se. Det är kul att det har kommit lite snö över lag, hoppas att det sätter fart på prov verksamheten, hade varit lite skoj om man får döma någon hund här på slut tampen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar