torsdag 26 september 2013

 

 

Släpp.

 

 

Släpp 17.

 

Släpp 17. Idag var jag lite osäker på om jag skulle släppa eller inte, med så få dagar kvar till avresan så var chansen stor att det skulle bli någon skada eller liknande, men att inte göra ett släpp på fyra långa dagar hur skulle det se ut och föresten man jan ju koppla efter en timmas drev. Så det bar iväg det som oroade mest var att det var -2 grader och skulle man få tag på en vägspringare så var ju chansen stor för att det skulle kunna ryka en trampdyna. Tänkte att jag skulle fara och prova samma hare som sist, den där riktiga långkutaren. borde ju inte kunna slå det lång rekordet men ack vad jag bedrog mig. släpp 06,15 kom på slag ganska omgående upptag 06,38. Det kändes som ett slags rekord men det är bara att tacka och ta emot. Första svängen går in i planteringen för att sedan vända ut mot vägen, men denna gång gick han bara rätt över så nu skulle det bli roligt och se om han går på lång resa. Men i stället en fin bukt inom hörhåll och sedan ut på vägen nere vid bilen för att sedan ta upp i planteringen igen, är detta månne en annan hare. Sedan en rejäl lång sväng i planterinen så passa att jag hinner gå upp till det ställe där jag filmade haren sist, efter en resa på nästan kilometern vänder det åter mot vägen. Haren kommer förbi mig som ni ser på första filmen Kelly ligger bra med haren kastar av vägen precis där jag slutar filma vilket jag inte ser men Kelly klarar utan noterbar tapp sedan går drevet ut på vägen igen ca500 meter bort och nu börjar värdsrekordet. Kelly driver väg i över 1,5 km jag tror ju naturligtvis att hon har för sprungit sig och börjar i detta läge att befara hennes tassar, lägger ifrån mig pejlen för att kuta ned och hämta bilen, när jag är tillbaka så är det bara ett ? på pejlen man efter en stund får jag kontakt 2,8 km bort men vad i hela helvete är det här för hare kastar mig i bilen för att köra efter. Jag vet inte hur vägarna gå men har tur och tar in på en väg som inte syns på min garmin och på något vis kommer jag närmare samtidigt som drevet är på väg tillbaks, när avståndet visar 1,5 km kliver jag ur och får höra hur hon driver för fullt. Anar att den väg jag står på är den väg som haren är på väg tillbaka på så jag gör mig beredd att filma haren men så blir det tapp 650 meter ned efter vägen ska haren verkligen ha kastat sig av mina nerver pallar inte utan jag hoppar in i bilen för att hinna ner innan hon hittat avhoppet men hinner inte kör fören haren kommer på vägen och ska förbi bilen jag hoppar ur men hinner inte få den på bild men hör hu Kelly nu driver för fullt så jag ställer mig och filmar när hon kommer divandes efter vägen sedan kopplar jag och kollar hennes fötter och dom är oskadda.
 



 

 
 
På filmen kan ni se när Kelly kommer drivande efter vägen, det blev ett drev på prick en timma. Kollar på pejlen och från där jag står är det över 3km till upptaget och över 1km till det ställe drevet började vända åter, så hare var minst 4km från upptaget som längs och jag är ganska säker på att han sprang hela grusvägen tillbaka till upptags området. Måste ändå tycka att hon gjorde ett bra jobb på en riktig väg springare, det här är ju en sådan hare som man borde skjuta bort men det får bli ett anat inlägg. Vill passa på att lyckönska dom som starta i helgen och glöm inte att gå in på Västerbottens hemsida och kolla hur det går på kvinnokampaen.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar