måndag 23 september 2013

 
 
 

Släpp.

 

Släpp 16.

 

Idag åkte vi till ett ställe vi släppt på förut, släpp 6,15. Sist vi var hit hade vi slag men hon fick inte upp. Idag hade vi inte ett slag så efter en timma beslutade jag för att flytta dit jag var på släpp 14, där hade vi inga slag tidigare men då hade också vädret varit dåligt under natten. Idag kom vi på slag strax efter 8,00  hon gick på slag fram till 11,00 men inge upptag. Flyttade bara några hundra meter så kom hon på nya slag, såg ut att rota fast på samma ställe, men så började hon hitta ut. Jag drog mig mot vägen, när hon hade 500 meter kvar till vägen såg det ut att börja gå fortare. Startade ny jakt på garminen så då kunde jag se att det gick i +16 km/h så nog var det drev alltid, klockan hade då slagit 12,30. Det var kuperat med hård vind så det var omöjligt att höra. Drevat var ut på vägen ovanför mig för att sedan vända tillbaka, och då drog drevet 1,2 km ända in till dit vi hade börjat med slagen, men efter att tag kom drevet närmare vägen igen och ut på vägen sprang sedan vägen mer en 500 meter för att sedan hoppa av på andra sidan. Nu bar det iväg på lång drev som längst 1,7 km där så det ut som att det blev tapp, jag började ana räv men det är inte ofta räven går ovan jord i 45 min och 16 km/t. gick tillbaka efter bilen då det nu såg ut som att hon hade släppt och kom samma löpa tillbaks. När jag kört nästa fram till där drevet gick av vägen stannade jag och klev ur, var det inte drev som hördes jo jag hinner inte mer en höra så kommer haren på vägen, Fast jag står där mitt i vägen med bilen så ska haren förbi efter kommer Kelly drivandes. Det blir tapp längre ned efter vägen. efter som att drevet gåt i en timme så får hon 30 min på sig att hitta avhoppet. Efter 23 min är det drev igen, men nu lägger haren om taktik och börjar springa väg hela tiden, när klockan närmar sig 15,00 kopplar jag hur mycket som har varit drev är svårt att säga, men på slutet mer tapp en drev i alla fall. Har haren på film som jag kommer att lägga upp imorgon för då blir det kojjdag efter dagens nästan 9 tim. i skogen. På bilden kan man se när Kelly går på slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar