onsdag 11 september 2013

 

Släpp.

 


Släpp 12.


Släpp 5,30 slag 5,40 upptag 6,47. Haren sprang mycket på väg så redan efter 20min drev blev det dö tapp då hade jag sett haren 2ggr. Hon fick jobba på tappen ca 1 tim men det var tvärstopp. Hon blev kvar ganska korta sträckor efter vägen så endera luktade det dålig eller så satt haren någonstans efter vägen. Jag bestämde mig för att pröva ett nytt släpp fast tempen var +10 redan vid första släppet. Strax efter halv nio stöp hon troligas i en räv, för efter 5min drev kröp han troligast in och hon kom åter. Bestämde mig då för att dra mot bilen, men en liten omväg kunde man ju kosta på sig. Kom på nytt slag strax före nio i samma veva tappade halsbandet kontakt med gps vilket ledde till att det blev ett vandrande ? tecken på displayen vi var i en ganska tät gran plantering. hon avancerade genom planteringen och fram mot en väg där fick halsbandet kontakt igen, då var klockan tio så jag beslutade att hittade hon inget utspår på andra sida före 10,15 så skulle jag koppla, men det gjorde hon så klart. Som längst var hon ytterligare 600met på sidan vägen, men så började slagen vända åter så jag gjorde mig klar för att bege mig mot bilen när upptaget kom 11,17. sedan höll vi på med haren fram till koppling 12,30. Det blev inge skryt drev men det får duga för dagen, såg haren 4ggr och en av gångerna kom haren alldeles före en timmerbil vilket jag har filmat med min mobil, och den väg tappen ställde till riktig oreda för Kelly, men eftersom att jag såg var haren hoppade av så fick vi ordning på den igen. Det visar sig att det är flera i min närhet som fortsatt har dåliga drev och svårt att få upp så man är inte ensam, kan ju vara en liten tröst i eländet. Annars så får jag vara glad för att jag hittade ett ytterligare slag på samma dag. Bilden är på ett fällhorn som jag hittade idag, som man kan se så har mössen varit före mig och gnagt hårt på taggarna men det har troligast varit 8st pinnar på denna sida. Nästa släpp blir på fredag sedan älgjakt i dagarna 2. Måste även försöka fixad det här med filmerna, har faktiskt flera fina i min mobil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar