torsdag 15 augusti 2013

Dalkölens.

Dalkölens Tessy.

Dalkölens Molly

 

I veckan rasslade det till i mobil och ned damp 2 bilder på några Hamilton tikar med förnamn Dalkölens. och då kan man ju undra vad jag hade för intresse i dessa tikar. för att göra en historia kort så började det med att en kille vid namn Roger Hedkvist ringde mig våren 2012 och frågade om jag hade en Hamilton hane vid namn Bonuz, och det stämde ju, då var han intresserad att para sin tik som hette Rajsa. och det skulle han naturligt vis få. Men jag frågade hur han kom fram till just Bonuz, med tanke på att han hade stått på listan i flera år utan att någon tik ägare hade ringt före honom. Men då visare sig att han hade talat med en hanhunds ägare i en grann kommun till mig men där fått ett nekande svar pga att tiken var för dåligt meriterad. Men då hon höll kraven för parning så var det bara att pröva, och 63 dygn senare kom det 7st valpar till livet i Hännan. För att förklara lite närmare så är det så att Bonuz är en hane som jag fött upp, han är sejch och nojch men han har tydligen inte fallit tik ägarna i smaken. och nu är det så att jag kommer att försöka att följa upp denna kull lite mer i höst och jag får hoppas att ägarna hör av sig på denna sida. Två av bröderna i denna kull är utställd och har fått Excellent med CK och den andra Verry god.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar